Curso de verano. Métodos de investigación en Demografía Histórica para el tratamiento de datos censales y parroquiales (4a. edició)

Organitza: Asociación de Demografía Histórica-ADEH; CED

Lugar: Centre d'Estudis Demogràfics

Tot el dia

De l’1 al 10 de juliol es realitza la 4ª. edició del Curso de Verano. Métodos de investigación en Demografía Histórica para el tratamiento de datos censales y parroquiales.

L'objectiu del Curs és proporcionar als alumnes eines per a la construcció de base de dades agregades i individuals i per a la seva explotació estadística des d'una òptica transversal (del moment) i longitudinal (reconstrucció de línies de vida).

El Curs es divideix en 5 mòduls:
Mòdul 1.- Construcción de base de datos. Professora: Joana M. Pujadas-Mora
Mòdul 2.- Análisis Demografico. Professor: Amand Blanes
Mòdul 3.- Regresión logística. Professor: Joaquín Recaño
Mòdul 4.- Series temporales. Professor: Daniel Devolder
Mòdul 5.- Event History Analysis. Professor: Pau Miret

El Curs compta amb 3 conferències impartides per experts/es internacionals en Demografia:
1.- Rosa Congost, Catedràtica d'Història Econòmica, Universitat de Girona
2.- Martin Dribe, Catedràtic d'Història Econòmica, Lund University (Suècia)
3.- Francisco García González, Catedràtic d'Història Moderna, Universidad de Castilla-La Mancha

El Curs també inclou una visita guiada a l’Arxiu Comarcal del Baix Llobregat, a càrrec de la seva Directora, M. Luz Retuerta.

Miquel Valls, Joaquín Ruiz García i Jaume Vendrell, donaran suport a les tasques docents.